Gode nyheder til dig, der elsker Kay Bojesens ikoniske abe

Abefamilien udvides, og til efteråret kan du indrette dit hjem med fine nye varianter af den legendariske abe.

© Kay Bojesen

Monkey Business

Kay Bojesens teaktræsabe var oprindeligt tiltænkt som en sjov knage til børnetøj, da den første gang blev lavet i 1951. I stedet endte den karismatiske træfigur i gadgetkategorien, og er i dag et designikon med fans over hele verden.

I løbet af de sidste par år har Kay Bojesen udvidet sin abefamilie med flere størrelser - og nu er der igen godt nyt, da familien endnu engang bliver forøget. Dette efterår lancerer Kay Bojesen nemlig to nye artsfæller i spændende materialekombinationer. En abe i eg og ahorn, samt en i eg og røget eg.

© Kay Bojesen

Aben er, med mere end hundredtusinde solgte eksemplarer, den mest populære træfigur fra Kay Bojesen. Og med det fine håndværk, detaljerne og det imødekommende udseende er det let at forstå, hvorfor aben er blevet Kay Bojesens signaturdesign.

Aben, som vi kender den i dag, er lavet i teak- og limbatræ, og dermed adskiller den sig markant fra sæsonens to nye varianter, der begge to vil glide direkte ind i den moderne, skandinaviske møbelkultur. Den lyse abe vil svinge perfekt med den lyse Scandinavian Living stil, mens den mørke abe vil skabe et eksotisk og dybt farvespil.

Begge varianter måler 20 cm, og sælger fra primo september til 900 kr.

© Kay Bojesen
© Kay Bojesen