IKEA omdøber deres produkter efter google-søgninger om samlivsproblemer
Tankevækkende kampagne fra IKEA. En briks er blevet til "min partner snorker" og en saks til "min søn spiller for meget computer". Se de bedste påfund her.
Omdøbt af Google
Det må man lade dem - Ikea har en god kommunikationsafdeling.
I en ny kampagne har IKEA omdøbt flere af deres standardprodukter. De har givet dem ny navne efter nogle af de mest hyppige søgefraser på google angående samlivsproblemer.
Køjesengen Mydal hedder således "She gives me mixed signals", som sådan cirka betyder: "Hun giver mig tvetydige signaler."
Det er selvfølgelig bare en spøg, der foregår på en underside af IKEAs hoved-website. Flere af påfundene er dog ret tankevækkende på både en humoristisk og undertiden også en let trist facon. Se nogle af de bedste nye produktnavne i IKEA-stuntet her.

Den smukkeste på jord
Gulvspejlet Ikornnes hedder "World's most beautiful people list".
Hele layotet i annoncen er ellers ligesom på den normale side på Ikeas website. Prisen er også den samme.
Under det produkt, man har googlet sig frem til, finder man et par spalter med ligeså spøjse, relaterede søgninger. Derefter kan man bare klikke på den hjerteskærende produkttitel, man er blevet nysgerrig på.

Imponerende
Hemnes-bogreolen hedder "How to impress someone".
Det er den svenske bureau Åkestam Holst, der står bag kampagnen, der bærer titlen: "Retail Therapy", som næsten mere rammende på dansk kan oversættes "Handelsterapi".

Æggeur
Æggeuret "Ordning" er omdøbt til "Teenager average shower time". I brødteksten til produktopslagene står der alle steder en lille produktbeskrivelse. I teksten står der blandt andet, at IKEA har omdøbt produktet, så det passer til det samlivsproblem, du lige har googlet.

Syvsover
"Hard to get teenager out of bed" hedder boremaskinen og skruemaskinen Fixa.

Kram
"Hun vil ikke kramme", hedder indlægsstykket til madrasserne.

Filt
"Når børn ikke kan lide grøntsager" - så kan de få filtgrønt fra IKEA!

Det er indviklet
"Deal with tangled relationsship" - "Håndtér indviklede forhold". Det kaldes "Kvissle", hvis egentlig formål er at skabe styre på ormegården af ledninger.

Mor
Mikroovnen er omdøbt efter Google-søgningen: "Min mor kan ikke lave mad". Er der nogen, der søger på det? Nej, det er der faktisk ikke, skal vi hilse at sige, men tanken er sjov - som de fleste af de nye produkttitler.

Dødens Gab
"Moving to australia with a child".

Meatballs
"Ate to Many Swedish Meatballs" - ja, ironi er der også plads til i "Retail Therapy"
Der er 100 omdøbninger i IKEA-kampagnen. Gå selv på opdagelse i de sjove påfund, der også siger lidt om samfundet, om samliv og om dig og mig.
